Eerste dagen Bangkok

8 maart 2018 - Bangkok, Thailand

6/7 maart 2018

Daar is ‘ie dan eindelijk, mijn eerste reisverhaal! Na een warm afscheid van mijn moeder, Jasper en Robert op Schiphol begon mijn reis. Ik ben gisterochtend in Bangkok aangekomen na een lange vlucht, had wel een paar uurtjes geslapen in het vliegtuig waardoor ik gelukkig niet erg moe aankwam. Eenmaal uit het vliegveld snakte ik naar  een koud flesje water (poeh, ik was even vergeten hoe warm het hier was). Door het drukke verkeer was ik pas na een uur aangekomen in mijn hotel. Nadat ik was ingecheckt (ondertussen was het middag), ben ik gelijk op pad gegaan. Het was even raar om alleen door Bangkok te lopen vooral omdat het hier ontzettend druk is. Na een tijdje was ik er wel aan gewend.

Ben eerst even naar de 7 eleven geweest voor water en nog een paar toiletartikelen die ik hier wilde kopen. Vervolgens ben ik naar de MBK gegaan met de skytrain voor mijn eerste pad thai en hmmm wat was die lekker :). Ben daarna een massageshop ingeduikt en heb een heerlijke foot massage gehad. Hierna ben ik nog even naar marktjes geweest en heb ik een overal een beetje rondgekeken. In de avond heb ik bij de KFC gegeten (hier hebben ze één van mijn favoriete gerechten). Na een lange dag ben ik terug gegaan naar mijn hotel en ben ik gaan slapen.

8 maart 2018

Vandaag werd ik vroeg wakker (om 06:00), ik heb doorgeslapen tot 10:30  zodat ik beter in het ritme zou komen (het was bovendien nog donker). Ik ben rustig opgestaan en had mij klaargemaakt om weer naar MBK te gaan. Onderweg heb ik bij au bon pain een chicken wrap gegeten. In MBK heb ik spulletjes gekocht (zie foto). Tussendoor heb ik eventjes weer een pad thai geluncht (was weer heerliijk). Helaas heb ik rondom mijn hotel geen leuke restaurantjes dus besloot ik om bij het centrum te blijven voor avondeten. Om de tijd in te vullen heb ik dan maar weer een massage genomen ;). Na een koffietje was het eindelijk tijd om te gaan avondeten. Na het avondeten ben ik terug gegaan naar mijn hotel om in te pakken.

Morgen vertrek ik om 07:35 naar Vietnam dus dat wordt vroeg opstaan. Ik neem twee vluchten: eerst van Bangkok naar Ho Chi Minh en daarna van Ho Chi Minh naar Da Nang vanaf daar ga ik naar Hoi An. Dit ligt al in centraal Vietnam. Heb besloten om dit te doen zodat ik kan aansluiten bij twee vriendinnen om samen te reizen naar het noorden van Vietnam. Zuid-Vietnam doe ik dan waarschijnlijk op het eind.

Jullie horen snel weer van mij! 😄

1. Romy de Jonge:
    8 maart 2018
    Leuk om zo op de hoogte te blijven Jazzy, doe voorzichtig en have fun💙
  2. Carine:
    Top Jazz ! Goed begin xx
  3. Isabelle:
    8 maart 2018
    Leuk om te lezen Jazzy!!!
  4. Jan:
    8 maart 2018
    Leuk verhaaltje chickky, en niet te veel pad thai eten huh🤗
  5. Nich:
    9 maart 2018
    Cant wait for your favoriet KFC huh
  6. Christel:
    11 maart 2018
    Leuk Jazz om je reisverslagen te volgen...veel plezier😘
  7. Oma wilna:
    11 maart 2018
    Ik vind het heel leuk om je kunnen volgen op je reis. Heb veel plezier en kusjes van oma xxxx