Laatste dagen Hanoi, Da lat en Mui Né

5 april 2018 - Mui Ne, Vietnam

30 maart-31 maart HANOI

Op 30 maart zijn we vroeg in de ochtend weer aangekomen in Hanoi. We sliepen in hetzelfde hostel als vóór Sapa. We waren van plan om vandaag musea te bezoeken, maar het bleek dat ze vandaag dicht waren. Dus hebben we de hele dag door de stad gelopen om te shoppen en te eten 😄. We zijn in de avond vroeg naar bed gegaan want morgen vertrekken Mathilde en Noortje vroeg naar Bali en ik ga naar Da Lat (het zuiden van Vietnam, met het vliegtuig). Dus vanaf morgen begint weer mijn reis alleen. Heb er wel weer veel zin in!

Om 16:00 was mijn vlucht en ik vertrok om 11:00 uit m’n hostel om naar de openbare bus te lopen. Onderweg heb ik een Bahn Mi gehaald. De vlucht duurde twee uur. Ik kwam om 19:00 aan in m’n hostel. Het hostel was echt super gezellig. Het is een klein hostel en elke avond hebben ze een family diner (een fijn hostel om m’n reis alleen weer te beginnen). Je zit dan met alle backpackers te dineren, zo leer je heel makkelijk mensen kennen. Ik heb gelijk twee meisjes ontmoet, van mijn leeftijd, die toevallig ook uit Den Haag kwamen (ze heten Amber en Sabine). Was wel grappig want we kennen ook dezelfde mensen. Ik had gelijk met hun afgesproken om de volgende dag een waterval en een boeddha te bezoeken.

1 april-2april DA LAT

We gingen al vroeg weg want helaas gaan Amber en Sabine in de middag al naar Mui Né. We hadden zelf scooters gehuurd, dit was mijn eerste ervaring op een scooter. Vond het wel even eng in het begin (ze hebben geen snelheidslimiet) maar na een tijdje was ik er wel aan gewend. De waterval en de boeddha waren beide echt heel groot en mooi! Hierna zijn we weer terug naar het hostel gegaan. Ik heb toen Sabine en Amber uitgezwaaid (ik ga ze nog wel in de volgende steden meeten). Ik ben daarna in m’n eentje wat gaan lunchen.

In de avond was er weer de family diner. Toen heb ik nieuwe Nederlandse mensen ontmoet (een stelletje en een ander Nederlands meisje). Ik merk wel dat ik elke keer de jongste ben, iedereen is rond de 25. We zijn in de avond met z’n allen (ook anderen uit het hostel) naar een bar geweest. De bar was wel apart, het heette The Maze bar. Je moest door een doolhof lopen naar boven totdat je aankwam bij een rooftopbar. Het is ontworpen door een kunstenaar dus het zag er heel apart uit. We waren rond 23:00 weer thuis (alle bars zijn hier ook maar open tot 00:00). Morgen gaan we met z’n alle canyoningen.

We hebben van 09:00-15:00 gecanyoningd. Was echt super leuk!! We hebben van watervallen geabseild, geklommen, een trekking gedaan, van een rots gesprongen en van een natuurlijke waterslide gegleden (zie foto’s). Toen ik terugkwam in het hostel heb ik tot het avondeten gechillt. Na de familydiner ben ik naar bed gegaan. Morgen vertrek ik in de ochtend naar Mui Né.

3 april-5april MUI NÉ

Op 3 april, om 7 uur, ging de bus naar Mui Né. Ik zat samen met het Nederlands stelletje in de bus. Het was een gezellige busrit van vier uurtjes. Ik werd alleen een beetje misselijk omdat de bus alle kanten op ging, door de bergen. Dus ik was blij toen we rond 12 uur waren aangekomen in het hostel. We zaten in hetzelfde hostel als Sabine en Amber (die twee meisjes die ik al eerder had ontmoet). Het hostel is heel chill, met een groot zwembad. Om 13:00 gingen we met z’n alle een tour doen naar de zandduinen. Het landschap is hier weer heel verschillend dan alle andere plekjes in Vietnam. Het lijkt hier op een woestijn, het is namelijk ook bloedheet (28 graden met volle zon). We werden met een jeep rondgetoerd naar een meertje, de witte zandduinen, een vissersdorpje en op het eind naar rode zandduinen om naar de zonsondergang te kijken. Was allemaal heel gaaf weer! In de avond hebben we met z’n allen in een foodcourt gegeten, was heel lekker. Hierna hebben we nog even met z’n allen in het zwembad gezwommen, we zaten namelijk helemaal onder het zand. Daarna ben ik naar bed gegaan, het was een lange dag.

De volgende dag zijn Sabine en Amber in de namiddag vertrokken naar Ho Chi Minh. Tot die tijd hebben we de hele dag langs het zwembad gechillt. Het was super lekker weer, dus heb een lekker kleurtje gekregen 😊. In de avond heb ik weer een ander Nederlands meisje ontmoet die in dezelfde kamer zit als ik (het zit hier vol met Nederlanders). Ik heb met haar en het Nederlands stelletje weer gegeten in de foodcourt. Daarna hebben we nog even in het hostel wat gedronken en spelletjes gespeeld. Hierna ben ik naar bed gegaan.

Vandaag vertrek ik om 16:00 naar Ho Chi Minh (de busrit duurt 5uur). Voor die tijd heb ik weer bij het zwembad gelegen. Ik slaap in Ho Chi Minh op een privékamer met Amber en Sabine, heel gezellig.